1951
Nasza historia zaczyna się w 1951 r., kiedy to niejakiemu Ankerowi Pallesenowi przychodzi nagle do głowy myśl stworzenia najlepszego mlecznego napoju czekoladowego na świecie! Pewnego dnia, eksperymentując w kuchni razem z żoną Ellą, wymyśla niewiarygodnie prostą recepturę Cocio: zmieszaj trzy naturalne składniki – mleko, kakao, cukier – i nie dodawaj już nic więcej.
1964
Cocio ma tylu spragnionych fanów, że fabryka nie nadąża z zaspokojeniem popytu. W pobliżu powstaje więc nowy zakład i już wkrótce każdy może smakować swoje Cocio kiedy tylko zapragnie.
1974
Na rynku pojawia się Cocio w puszce. Ma zmieniony wygląd zewnętrzny, lecz w środku wszystko pozostaje takie samo. Tylko mleko, kakao i odrobina cukru – jak zwykle.
1976
Cocio sprzedane firmie American Borden Group. Lecz nie martwcie się – wróci w duńskie ręce w 1991 r.
1983
Ludzie żądają coraz więcej Cocio, wprowadzamy więc nowe opakowanie o pojemności 400ml. Nie ma chyba potrzeby dodawać, ze staje się przebojem rynkowym.
1985
Wieści o Cocio szybko rozchodzą się w Szwecji i nasze popularne mleko czekoladowe pojawia się tam w 1985 r. Tak naprawdę, wejście na rynek sąsiada to dla Cocio jedynie początek podboju świata!
1986
Ludzie kochają dwie rzeczy. Telewizję i Cocio. W tej sytuacji wybieramy telewizję na ogłoszenie debiutu Cocio w butelkach 1-litrowych. Komunikat przekazuje Śpiewająca Krowa – któż z nas bowiem nie lubi śpiewających krów?
1987
Norwegowie zaczynają zazdrościć Szwedom – dostarczamy więc do ich sklepów ‘Cocio Sjokolademelk’. I wciąż przymierzamy się do poboju świata!
1989
Nigdy specjalnie nie przepadaliśmy za konkurencją. Decydujemy się więc na wykup naszego rywala – firmy Congo (o jej produkcie mówiło się „piwo Congo”).
1992

Cocio oferuje nową i śmiałą wersję: Chokolet! Kilka lat później zmieniamy jej nazwę na: Cocio Light. Ten „lekki” produkt prowadzi sobie spokojne życie aż do 1999 r., kiedy to piosenkarz Flemming Bamse Jørgensen ogłasza wszem i wobec, że pijąc Cocio Light zrzucił 50 kg. Sprzedaż bije wszelkie rekordy!
1995
Twórca naszej firmy, pan Anker Pallesen, umiera kilka tygodni przed swoimi 80. urodzinami. Smutny czas dla Cocio.
1999
Cocio na powrót przechodzi w duńskie ręce. Nie musimy chyba dodawać, że to bardzo nas cieszy.
2001
Cocio na dobrej drodze do podbicia rynku światowego. Sprzedaż eksportowa stale rośnie, a my budujemy nowiutką, supernowoczesną fabrykę o dziennej wydajności 800 tysięcy puszek Cocio. Pomyślcie tylko: 800 TYSIĘCY!
2008
Cocio sprzedany spółce Arla – powstają ambitne plany dalszego rozwoju.
2009

Artysta Kristian Hornsleth maluje porywający portret Cocio, w ramach kampanii pod hasłem „Pokaż nam swoje wnętrze i swoje wewnętrzne Cocio”. Konsumenci nadsyłają filmy video i zdjęcia.
W tym samym roku, wprowadzamy 3 nowe apetyczne wersje w butelkach 270 ml: Dark (Deserowe) ze zwiększoną do 67% zawartością kakao, Organic oraz Chocolate Cofffe. Rodzina Cocio to już spora gromadka.
2011

W naszych produktach zaczynamy stosować kakao ze świadectwem zrównoważonego rolnictwa „UTZ certified”.
To ważny i znaczący krok dla Cocio. Dbając o jakość naszego czekoladowego mleka, chcemy również dbać o przyrodę i o ludzi, którzy pomagają nam w jego produkcji.
2012
Cocio One zastępuje Cocio Light w charakterze lżejszej alternatywy dla klasycznego mleka czekoladowego. Mając równie wspaniały smak co Cocio Classic, zawiera jedynie 1% tłuszczu i 1% cukru.
2013
Coco wlewa nowe życie w klasyczne koktajle mleczne, wprowadzając Cocio Milkshake Chocolate – wraz z wersją Cappuccino dla smakoszy kawy.
2014

Rodzi się nowy członek rodziny: Cocio Energy. Tradycyjny smak Cocio – jaki wszyscy lubimy – z potężną dawką energii.
Nawet koktajle zyskują nowego przyjaciela – o smaku malinowym z białą czekoladą.

Cocio wkracza na rynek Wielkiej Brytanii, gotowy wykorzystać niepowtarzalny smak Cocio do podboju brytyjskich kubków smakowych.